Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-11, 18:04   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trenger deres erfaringer!

Hva med og lese deg litt opp på fedon lindberg? Det inneholder mindre fett og mer karbo med lav GI. Pass på at du ikke spiser veldig lite karbo OG veldig lite fett, da et kosthold med mest proteiner kan være slitsomt for nyrene i lengden. Sats på naturlig fet mat som laks, makrell, avocado, entrecote, nakkekotelett, fete oster osv. Du MÅ ikke drukne maten i fett, lur det inn der det ikke vil overdøve andre smaker, som feks en skvett fløte i omeletten eller i sausen

Min erfaring nå etter 1.5 år på lavkarbo er at det slett ikke er noe problem og finne mellommåltider eller planlegge maten, men det krever sin innsats i starten. Man bør bruke mye tid på å lese kokebøker a la lavkarbo, lese blogger og ellers når man har oversikt over lavkarbo-"reglene" bruke fantasien selv Jeg spiser mye mer variert nå enn jeg gjorde tidligere da raske mellommåltid ikke akkurat ble av de sunneste, men med mye prosessert mat. I dag er feks skinke/osteruller med en stripe majones nok i massevis for å berge til neste hovedmåltid

Det viktigste er at du finner det kostholdet som gjør din hverdag komfortabel ellers er det lett og gi opp og spise "feil" uansett hva man hadde bestemt seg for i utgangspunktet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat