|
Sv: Kolesterolet mitt har gått "gjennom taket"
Tusen takk, dere er engler!! Jeg er bare kjempetaknemlig for at dere ikke fikk hakeslepp av verdiene jeg postet, det får meg til å tro at jeg kanskje overlever fram til neste sjekk.. Jeg var nemlig den som fant pappa død av hjerteinnfarkt den gangen, jeg var bare 8 år og jeg kan love at det sitter fast!!!
Jeg griper etter halmstrå og vil så gjerne tro at dette er helt normalt. Jeg har lest veldig mye her og andre steder om kolesterol/lavkarbo og ser at mange refererer til Uffe Ravnskog bl. annet, men har også fått en følelse av at ikke alle deler hans syn på kolesterolverdier?..Jeg prøver å sette meg inn i emne kolesterol, hvordan tolke dem, FH, hva øker LDL? osv. Har sittet til langt utover natten helt siden jeg fikk resultatet fo en uke siden ..Kan mange år på statiner skade vev og organer såpass at grunnen til mitt høye LDL nå er at kroppen reparerer seg selv? Kan LDL partiklene være så store og luftige at de teoretisk kan utgjøre en vekt på hele 9.4? Kan 40mg Zocor virkelig senke LDL verdier så mye som 5,3? Jeg får ikke det til å stemme men prøvesvarene så langt sier jo det.. Mange spørsmål og jeg har mange flere, tusen takk for svar så langt!!
|