Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-11, 15:40   #499
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Jeg klarer ikke å finne ut hva jeg bør gjøre når jeg vil lage litt enkel blomkålmos.
Noen skriver at bukettene skal kokes i fløte, men hvor mye fløte da..? Det må vel nesten dekke det meste blomkålene. Det blir så mye overflødig fløte igjen når jeg moser blomkålen da syns jeg (fløte=dyyrt). Jeg har kokt dem møre i vann før, så bare tilsatt litt fløte etterpå, varmet opp osv, men vet ikke om dette er den beste måten.

Jeg koker dem stort sett i litt buljong jeg, lar blomkålen dampe GODT av etterpå og smasher i vei med smør, fløte og krydder

Enig med deg i at det blir dyrt å koke den i fløte, det er noe jeg gjør når jeg lager litt ekstra god middag. Da bruker jeg heller ikke mye fløte, men har i en kladd smør for å forhindre at det setter seg, så roterer jeg blomkålbitene så alle biteneblir kokt

Skulle jeg ha vært superraus med fløten ville jeg rett og slett brukt det overskytende til å lage saus av

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat