Opprinnelig lagt inn av Nille
Nei, Lindberg er ikke lav fett - det er lagt veldig stor vekt på fett i Lindberg kostholdet (som på Atkins vedvarende).
Ja selvsagt, jeg tenkte bare på alle lettproduktene han anbefaler og glemte jo at han ligger høyere på fettet enn det feks. Grete Roede anbefaler. Jeg henger meg bare sånn opp i alle lettproduktene de kan sitte og anbefale, fatter det ikke.
Opprinnelig lagt inn av Nille
South Beach er i lavfett/lavkalori i fase 1 - hvor man heviser til lettprodukter hele tiden (og da funker den jo som enhver GR lignende sak), men leser man boka er den i realiteten ikke så lavfett allikevel når man kommer videre i fasene ! Boka er full av selvmotsigelser - og ikke bare på fett, men hva slags mat man kan spise. Så vidt jeg har forstått er ikke South Beach beregnet på at folk skal være i ketose. Ser heller ikke om South Beach har noen karbegrense slik Atkins og Ketolyse har. Den hensviser til GI, men det finnes ingen GI tabell i boka. South Beach i basis en kopi av Atkins som "liksom" er gjort om til lav fett, samtidig som man utover i boka kan lese at man kan spise fett allikevel.... Dr. Agatston sier selv at South Beach ikke er hverken lavfett eller lavkarbo (side 3 i den engelske utgaven av boka) - "man skal spise de riktige karbene og det riktige fettet".......
Herlighet. Uff. Ja det var det jeg trodde. Har hørt mye negativt om South Beach innen lavkarbomiljøer, så det er ikke noe jeg ville gått inn for, nei.