Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-11, 14:54   #1
mio87
Medlem

mio87 sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
mio87 er på en erverdig vei

Er det noe galt med stoffskifte mitt?

heisann

jeg har legetime neste fredag, men vet ikke om det har noe for seg da jeg har følt meg syk i 1 års tid. Hver gang jeg tar blodprøver bare avfeier han stoffskiftet med og si at det er ok.

Men jo mer og mer jeg leser rundt på diverse nettsider, så føler jeg at kanskje leger er litt kjappe med og avfeie..jeg lurer på om noen kan se litt på mine tall.. de er fra september ifjor da, men jeg følte meg like ille da.

s - jern 8 (ref: 9-34)
s - ferritin 86 (ref: 12 - 150)
s - b12 269 (ref:110 - 600)
s fritt t4, thyroxin 14 (ref:9-19)
s - TSH 1,2 (ref: 0,35 - 4,9)

jern er lavt, men det skulle ikke gjøre noe siden ferritin så bra ut, sa legen. Men, så lurer jeg på hvorfor jern er lavt da.. også hadde jeg på en tidligere blodprøve lavt d-vitamin. Jeg lurer derfor på hvorfor jeg tydeligvis har dårlig opptak av noe, og om det kan ha med stoffskifte og gjøre.

skal selvsagt få tatt nye blodprøver nå,men siden jeg føler meg i like dårlig form så ville jeg ihvertfall høre om noen har tanker..

mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat