|
Sv: Hva spiser jeg før og etter trening?
Jeg tror paretos prinsipp kanskje også har noe for seg ift trening; ved å gjøre ca 20% mer riktig ift kost og trening, vil man oppnå en god effekt gitt sitt eget potensiale. Hva som er 20% forbedring ift kost er vel en diskusjonssak og en individuell sak. Noen mener enkelte ting innen kost er det viktigste, feks så jeg en video på youtube om en som mener at det å snurre vannet før man drikker det vil kurerer deg for ALT.
Så, hvis du spør produsenter av pulver om pulveret deres er bra, vil de si at det er det beste. Det samme gjelder feks dr Mercola (mercola.com). Han har noen interessante artikler om myseprotein og hvor gunstig det er, ikke bare ift trening. Han mener at kvaliteten på proteinet er svært viktig å være nøye med. I en artikkel har han besøk at Ori Hofmekler, som også snakker varmt om myseproteinet. Mercola selger også myseprotein av den kvaliteten han selv mener er riktig, ikke at han er umoralsk eller tar feil av den grunn. Men jeg tror altså at paretos prinsipp kanskje har noe å si i denne sammenheng?
Jeg har myseprotein i skapet på jobben (vi har styrkerom), og så har jeg mercola sitt mirakelpulver hjemme, det bruker jeg til frokostshaker og slike ting. Dessuten liker ungene en blanding av melk med litt fløte og litt proteinpulver i.