Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-11, 13:33   #4
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Litt forvirra....kan noen forklare litt?

Mener du at du ligger på rundt 50 g kh daglig? Da har du jo litt å gå på, men du bør allikevel la størstdelen av karbohydrater komme fra grønnsaker (som vokser over jorden) litt nøtter og nå i sesongen litt bær.

Du bør legge inn alt du spiser på diett.no inntil du er trygg på hvor mye du får i deg. Er mange som får seg en overraskelse når de begynner å bruke den siden.

For mange vil slike knekkebrød som du nevner og lavkarbo brøderstatninger virke som partystoppere, dvs vektnedgangen stopper opp. For andre har det ingenting og bety. Dersom du føler deg komfortabel med 50 g kh daglig, går ned i vekt ser jeg ingen grunn til at du ikke skal spise slike knekkebrød, men du bør nok begrense det til max 1-2 daglig, ellers bruker du opp for mye av kh-kvota di. Nok og varierte grønnsaker er tross alt veldig viktig for prosessene i kroppen vår også vektnedgang.

Ellers finnes dt mange gode lavkarbovarianter av knekkebrød som f.eks Nannahs, det er bare å søke i forumet her. Ellers er det også mange gode tråder for nybegynnere her inne, her er en. Lavkarbo på 3 minutter er også fin.

Ellers er mitt beste tips at kunnskap er makt og uansett hva/hvordan du vil spise bør du lese deg opp på hvordan dette faktisk fungerer. F.eks Ketolsyeboka, Bedre uten brød av Lutz.

Edit: Ser nå at du oppgir Sofie Hexeberg i din filosofi. Har du lest boka(bøkene) hennes? finner nok en del tips der om hva du kan/bør spise og bør/må unngå.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat