Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-11, 11:55   #8
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 53
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forhold, overvekt og dårlig selvbilde

Vekt er bare et tall - det er hvordan vi er mot andre som definerer hva slags person vi er. Hylsteret sier ingenting om det som bor inne i et menneske, hva det kan og hva det vet - derfor er det så trist at det skal være så stigmatiserende å ha en bilring eller fem Etterhvert som min egen overvekt ség på fikk jeg oppleve at andre (slanke) mennesker møtte meg på en annen måte enn jeg var vant til; og jeg greide ikke å fri meg fra forestillingen om at vekten min, og det at jeg var lubben, var utslagsgivende for hva slags inntrykk de hadde av meg. Uten egentlig å ha snakket med meg i det hele tatt. Tragisk! Jeg har aldri vært noen sylfide, men det som de fleste kaller "normal" - litt ekstra her og der, men ikke verre enn at klærne passer. Når det lille ekstra ble mye ekstra skjedde det noe med hvordan andre oppfattet meg - og enda verre - hvordan jeg oppfattet meg selv. Jeg kom ikke utenom at det gjør noe med et parforhold også, selv om min mann og jeg har vært sammen i 15 år er ikke et forhold noen statisk ting. Heldigvis har han alltid skrytt av hvor flott jeg er (helt uavhengig av vekt) og at bekreftelsene er mange hjelper når selvbildet krymper proposjonalt med at vekten øker. Det å føle seg elsket er viktig, men enda viktigere er det vel å elske seg selv - derfor var det viktig for meg å ta tak i vektproblemet. Veldig glad for at jeg fant lavkarbo etter å ha forsøkt og spise mindre og trene mer i lang tid. Dette virker jo

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat