Vis enkelt innlegg
Gammel 05-06-11, 18:39   #60
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Skravletråd for gravide

millah: Jeg har vært opptil str 48 under bærekarrieren, og det går fint. En slektning av meg er et par nummer større, og hun har heller ingen problemer med å bære. Vet også om et par på Tettinntil.no som også er store og det går bra.

Meitai er lett å knyte. Jeg skaffet meg en meitai, sjal og slynge før barnet kom, og trente på alle deler (med puter og pusekatter!). Meitaien var det første jeg prøvde, og det gikk som smurt. Det har også vært mitt yndlingsbæretøy. Sjal er også fint, spesielt til magebæring, til kjapp bæring (kan bare knyte på og så kan man ha samme knytingen og ta barnet inn og ut dersom man skal flere ærender i butikk osv), og når barna blir større, er sjal mer stødig og støttende i og med at man får spredd det over hele barnets kropp og fordeler vekten over en større del av sin rygg enn man gjør med meitaien. Ok, litt rotete forklart men..mannen bærer forresten snuppa 16 kilo uten problemer enda. (Jeg og, men det er litt tungt på tur..)

Du kan sy selv, det er lett, og det ligger en super oppskrift på tettinntil. Eller du kan kjøpe en dyr merkemeitai. De er ikke noe bedre enn en hjemmesydd sikkerhetsmessig, (dersom den hjemmesydde er sydd riktig) men de kan være gud så lekre. Eye2eye'ene for eksempel er utrolig fine.

Og så millah, kan du reise på bæretreff og prøve ut forskjellige bæretøy! Det er en super mulighet for den som er nysgjerrig, og der er det koselige damer med masse kunnskap å dele også. Igjen, sjekk ut tettinntil.

Carisma: Tør jeg spørre om det er en erfaring i bærerelatert sammenheng? De knutene man bruker under bæring skal ikke kunne gå opp, men har man et særdeles vrikkete og urolig barn, kan barnet vri seg løs fra et sjal. Med meitai er det ikke mulig.
Men det er utrolig mange som er fornøyde med formsydde bæreseler da! (Som Manduca er.)

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat