|
Sv: Ny på ketolysekuren
Helt konkret til det du spør om:
1)Kan jeg ikke spise noe typer frukt?
- Inneholder fruktose, som er en karbohydrat kroppen elsker. Med andre ord: nei.
2)Hvor ofte må en spise og skal en spise selvom en ikke er sulten?
- En god huskeregel er som nevnt over her: Spis når du er sulten, og spis til du er mett.
3)Noen "dietter" har slik at en ikke bør spise etter ett viss klokkeslett på kvelden.Dette gjelder vel ikke oss?
- Spis når du er sulten, og spis til du er mett. Om det er halv tolv på natten eller dagen spiller vel ingen rolle.
4)Noen som har noen ekstra gode tips som jeg bør ha me meg videre?
- Ikke stress med veiing. Hold deg til et par dager i uken, helst etter avføring, på morgenen før mat- og væskeinntak.
- Stix: Et par kvelder i uken er ok. Stix er gyldig to timer etter matinntak. Utslag er utslag, ikke grad av ketose - kun grad av dehydrering.
- Vann: 2,5-3,5 liter DAGLIG. Vann inn = vann ut.
- Få i deg nok fett. Ikke frykt fettet. Majones, fløte, rømme, ost, fetaost, noe nøtter, kjøtt, fet fisk osv. Grillsesongen er i gang!
- Så kaldt som mulig om natten: La kroppen varme seg opp, da forbrenner den mer.
- Bruk forumet flittig til å søke opp oppskrifter, kommunisere med andre, diskutere hverdagen osv.
- Sist, men ikke minst: Oppfordre folk rundt deg til å støtte deg gjennom dette og holde seg unna med kommentarer, vanskelige spørsmål og fristelser.
Lykke til