|
Sv: Hjelp til vanskelige situasjoner på lavkarbo!
Det blir mye festligheter her i gården, siden jeg er engasjert i fagforeningen og har en veldig hyggelig familie med familieselskaper... I fagforeningsmiddager (sitter i styret i forbundet og deltar aktivt på mange arrangementer som kurs ol) spiser jeg bare kjøtt og grønnsaker. Dropper tilbehøret med stivelse og dessert. Velger også lightdrikke, dersom jeg ikke vet at vinen er "trygg" (Serverer bare to enheter, heldigvis) og drikker et glass congac til kaffen. I familieselskaper har jeg i ett tilfelle lagd kake og tatt med selv (ostekake). Noen ganger drikker jeg bare vann og kaffe og spiser f.eks. litt bær. Til middager er det ganske greit å velge bare kjøtt og salat.. og ev. LITT saus, siden fåtallet lager saus fra bunnen av, uten mel... Man må tilslutt bare innse at man har valgt denne måten å leve på, og jeg tenker at andre mennesker skal ikke ødelegge for meg selv. Jeg har fått kommentarer som "STAKKARS DEG", hvor jeg har sagt klart i fra at det ikke er synd på meg og at jeg har valgt det selv.. Resten har stortsett respektert mitt valg.

|