Vis enkelt innlegg
Gammel 05-06-11, 11:18   #23
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Hjelp til vanskelige situasjoner på lavkarbo!

Ordentlig restaurantmat er veldig lavkarbovennlig. Sausene er sjy- og vinbasert, grønnsakene er variert utover potet og gulrot, alle råvarer er ordentlige og tilberedingen bringer frem det beste i maten. Selv desserten er gjerne litt moderat i størrelse.
Og det er lov å ikke spise opp alt...

Så å spise bryllupsmat er faktisk ikke så ille, fettprosent kan bli litt lav, og jeg blir alltid skuffet når hvitt i kaffen er lettmelk. Det er det ingen som har lyst på etter en fest. Og når bailey-flasken står fremme ved siden av, ser man jo hva folk vil ha.

Og til Opheiia: Da er det nok sånn at du er heldigere med din omgangskrets enn trådstarter er. Og selv er jeg ikke mye mindre kjepphøy enn da jeg var tjue, bare bedre til å holde munn...
Poenget med de snille og beskjedne er at de kommer veldig dårlig ut av en konfrontasjon med de breiale og kjepphøye. Vi i den siste kategorien har det med å plumpe ut av oss det første som faller oss inn, og ingen klarer å gi oss dårlig samvittighet det. (Ev lenge etterpå og da er det for sent.)

Jeg vil gjerne oppfordre alle snille og beskjedne til å høre litt mindre på andre og gjøre mer som de selv synes er best. Og min forrige post var ment som et verktøy; Jug til de kjepphøye! De hører ikke etter, har ikke tenkt å høre etter og er de ikke interessert i sannheten så er det ikke noen hjelp i å være snill og nøyaktig og sannferdig og vise egen tvil og usikkerhet.
Og jeg mener dette som selv-hjelp for de snille og beskjedne altså, trenger ikke bli rullet over hver gang.
Kok i hop en lettfattelig historie, sånn at man kan komme forbi den biten hvor noen ikke skjønner poenget og noen kan bli lei seg. Og heller ha det hyggelig sammen! og da trenger man ikke spise det samme eller like de samme guttene engang.

Sist redigert av KarMa40 : 05-06-11 kl 11:36. Årsak: Utfylling
KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat