Vis enkelt innlegg
Gammel 04-06-11, 12:15   #20
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Hjelp til vanskelige situasjoner på lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Skjønner den med folk på din egen alder, 20-åringer kan være ganske, ahem, kjepphøye...

Så gjør som oss andre: Jug.

Si du har anlegg for diabetes og må passe deg hver dag, hele tiden. Og neida, det går greit, føler meg bbedre...

Så utrolig rart, for alle på min alder synes jeg er dritflink, imponerendes, tøff som står for mitt valg. Og jeg er 21 år. Og alle jeg kjenner er i alderen 19-26 år, iallefall av de jeg omgår mest med.

De jeg har problemer med er besteforeldre og min kjære mor som mener at jeg kan jo kose meg litt av og til Jeg koser meg hver dag jeg, når jeg ser hvilket utbytte mitt kosthold har og hvor mye mer jeg orker enn henne. Så får de kose seg med kaka og tro at de lever et sunt liv

Jeg takker som dere sikkert har skjønt nei. Ingen reagerer. I ny og ne så får jeg "åh, men kan du aldri spise noe sånn som dette?" hvor jeg selvfølgelig sier at jeg kan, men jeg vil ikke og da følger de opp med "fortell meg mer, hva spiser du, er det vanskelig, hva skal jeg lage hvis jeg ber deg på middag o.l". De er rundt 20-25 år. Har null problem med det ifh til jobb, glemmer de det ut og skal til å servere meg noe jeg ikke spiser (er ekstremt mye "kosemat" innenfor mitt yrke...men det er et annet emne, jeg bare fatter ikke at det er okei å spise sååå mye sukker, kaker og dritt når de som spiser det er inaktive i første omgang(rullestolbrukere f.eks)???) så sier jeg at nei, jeg spiser ikke det og da sier de "ååja, stemmer, du er så utrolig flink til å takke nei du og ta vare på deg selv".

Så takk nei. Det skader ingen. Blir noen fornærmet så er det deres problem. Det er en uting at man skal kose seg med den type mat til enhver anledning, særlig når det ødelegger mer enn det gjør godt!