Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-11, 19:55   #64
alpro
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
alpro er på en erverdig vei

Sv: Vegetarianer - går dette?

Opprinnelig lagt inn av Coopteddy, her.

Jeg spiser svært lite quorn, men det er fordi jeg slett ikke synes det er himmelsk. :-) Om jeg spiser erstatningsprodukter er det helst fra Hälsans kök. Ellers er jo tofu en suveren kilde til masse proteiner og lite karbo. Siden jeg bor i gokk er tilgangen på begge deler temmelig marginal/ikke-eksisterende, dog. Uansett, jeg holder meg stort sett til kun grønnsaker, og (alt for) mye meieriprodukter. Av grønnsaker går det spesielt mye i sopp, blomkål, brokkoli, aubergine og asparges. Hva grønnsakene inneholder av karbo kan du se mer av i i den store matvaretabellen.
Når det er sagt har jeg alltid bare hatt som hovedregel å holde meg unna storsynderne (pasta, ris, rotgrønnsaker, sukker osv) og har aldri veid opp et eneste måltid.

Jeg er elendig til å planlegge! Av og til får jeg det over meg, og lager noe fra veggis-lavkarbo-kokeboken, eller tilpasser andre oppskrifter, men må innrømme det blir mye stekte grønnsaker med fløte- og ostesaus.
Vanligvis spiser jeg et egg med majones til frokost, enkel salat med fetaost til lunsj, og middag i 20-21-tiden.

Ja, okey Det er ca de samme grønnsakene jeg dytter i meg. Men jeg driver ikke og veier grønnsaker, synes det er så mye jobb. Så egentlig aner jeg ikke hvor mye karbo jeg får i meg gjennom grønnsakene Har du noe tips til mellommåltider som en kan ha med i veksa f. eks.?

alpro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vegetarianer som forsøker seg på lavkarbo Svar med sitat