Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-11, 15:32   #129
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Jeg vil også være med!

Jeg begynte på lavkarbo en gang i fjor, men falt av etter at par uker siden jeg ikke klarte å forsvare meg mot høykarbofolket. Og så fikk jeg så lyst på brød. Og en skive ble to, og to skiver ble... alt for mange.
Forrige gang jeg forsøkte ble jeg kjempedårlig på kvelden etter første gjennomførte dag. Jeg antar at det var karbo-abstinenser jeg hadde.
Denne gangen har jeg trappet ned, og fra jeg startet på fredag til i dag har jeg ligget på mellom 30-80 karber om dagen - men ikke noe brød, pasta osv.
Var ganske kvalm på søndag, men det gikk heldigvis over.

Har gått ned 1,9 kilo (vannvekt regner jeg med) siden fredag, og jeg føler meg ikke fult så oppblåst.

I følge BMI er jeg normalvektig. I følge midje-hofte ratio er jeg overvektig. Sånn er det når ALT er samlet på mage/rumpe/lår. Fra midjen og opp ser jeg veldig slank ut, og ingen skulle tro at rumpa var diger...

Jeg er overbesvist om at karbohydrater ikke er riktig for oss. I hvertfall ikke i store mengder. Men det er vanskelig med omstilling når samfunnet (og matbutikken!) sier at jeg skal dytte i meg karbohydrater, men samtidig aldri få lov til å være skikkelig mett!
Jeg sliter med å spise nok fett, så nå sitter jeg på terrassen hos mine foreldre og spiser en pakke vossafår...

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat