Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-11, 08:44   #59
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Morn morn! Da var juni her!!

Dag to på ketolyse for min del, og jeg er allerede i ketose!

Ang spørsmål om vekt, jeg skal ned 8-10 kg. Ikke av de som skal ned mest, men en del allikevel. MEN da jeg leser i boken til Torkil, anbefaler han kun kuren til de som har BMI over 30, altså ca 15 kg overvekt eller mer....Får jeg liksom ikke "lov" å gå på ketolyse jeg da?

Torkil anbefaler nok at man har mer enn 10 kilo fordi denne kuren helt klart er mest effektiv for de som har mye å ta av, men det går helt fint å gå på ketolyse selv om du har 8-10 kilo å gå ned.

Når det gjelder spørsmålet om hvorfor vi blir så tørste. En av de tingene som skjer når du går over fra å forbrenne karbohydrater til å forbrenne fett er at du setter i gang en rekke prosesser i kroppen. En av grunnene til at vi forbrenner fett mer effektivt på lavkarbodietter er at kroppstemperaturen øker litt (0.5 grader ofte). Kostholdet er også vanndrivende, noe som gjør at man blir tørst og trenger mer vann. Så.... tørst... fin ting

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat