|
Sv: ny her:)
velkommen
kjenner igjen hvor kjipt det er med stor kropp man ikke føler seg vel med og hvordan det går utover selvfølelsen.
Nå er du i gang!!!!!!!! hurraaaaa
Lavkarbo er lettere enn du tror, men for min del er det endel mentaljobbing...så mye av meg som hang sammen med kos. Jeg har også brukt så mye av meg selv på andre at jeg tok vare på meg selv med kos.....kos= mat. Hyggelige, store og gode måltider, godteri, kafeer osv. Ikke nødvendigvis så mye mat hele tiden, men alltid ett måltid som var raust og godt.....og søtavhengig...æsj altså. En sjokolade i stedet for frokost på vei fra butikken, en latte her og der, så en kjeks, så driiiiitsulten til kvelden så noe kjapt og godt.....
Bare rot!!!
Mitt råd er lesing her inne og i bøker. Når du får lyst på noe, les litt.
Mulig du ikke trenger det slik jeg har trengt det, men jeg vil ihvertfall gi det som et råd i tilfelle. Er så lett å komme i gamle tankespor at man kan lure seg til en sprekk som ødelegger alt " nå har jeg jo sprukket så da kan jeg jo ta en en utskeielsesdag og fortsette i morgen....som blir utsatt og utsatt" sånn sprakk jeg første gangen og det tok et år igjen før jeg kom igang..... Spiser du noe feil så tenk at da spiser du riktig resten av dagen og dagen etter og etter )
Det blir ikke en sprekk en unnskyldning til full utskeielse
Også egg....ikke tenk "nå er jeg lei av egg"
Da blir man så drittlei, og det hjelper så lite. PÅ vanlig brødmat så spiser man også mye av det samme til frokost uten at man blir sprø av det, så egg bør bli en fin vane...(jeg har jobbet aktivt med det, for å si det sånn)
Tok lang tid før jeg fikk energien, var nok litt redd alt dette fettet...smør liksom.....??
Ha mat tilgjengelig hele tiden i starten, ofte fysen og sulten da, så bra å ha noe helt tilgjengelig hele tiden.
Gevinsten er så stor!!!
Gled deg
Det er ikke rart man kan bli noe fanatisk av dette, da det er utrolig hva dette gjør med kropp og sjel
Men best av alt for meg er opplevelsen av mestring.
Har fremdeles mange kg igjen, men selvfølelsen har økt så veldig.
Det er bare så fantastisk!!! (og etterlengtet)
Så lykke, lykke til!!!
Bli en flittig leser, det påvirker tankene.
Her tror jeg man aldri får lest segf erdig heller, så kvelden kan gå med til lesing i stedet for spising

|