Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-11, 22:11   #37
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: En bunad-gåte

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

meg er det helt über å tenke på at dama har sydd den selv!
Gleder meg til å sette i gang, altså.

KarMa40, takk for tips! Nå skal jeg jo sy om skjorta, da. Så jeg må jo uansett få den vaska, kanskje jeg bare skal halvtørke den i sola, og kjøre på med strykejern etterpå?

Jeg er vant til at mamma gjerne smekker sammen et par bunader pr sesong for folk rundt omkring (og begge mine), så jeg er litt sånn Jaja, sydd bunad ja. Nå igjen. Og som nevnt var det jo bunadskredder på andre sida av familien. Men sambo sin bunad har faktisk litt mer emosjonell verdi enn min, siden det var den siste morfatren hans klare å sy mens han levde.

Bunadskjorte stryker du med en gang den tas ut av maskinen. Ikke tør den noe først. Heng den til tørk etter stryking heller, og vær beredt på å måtte rette litt på den like før bruk også. Så det lønner seg å ikke spare strykinga til det sista mna gjør på morran 17. mai.