Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-11, 22:05   #35
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: En bunad-gåte

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hedmarksbunaden er stusselige greier ja. Men så er ikke jeg særlig fan av blåt da.... Lundebydrakta er jo også ganske vanlig i Hedemark, selv om den har røtter litt lenger sør (Kongsvinger/Odal). Den hvite er fantastisk! Jeg konfirmerte meg i den svarte (som ca 10 000 andre på mn alder), men den er heldigvis for kort nå Men den er hvertfall finere enn Hedmarksbunad (og vestoppland!)

Håndsydde bunader er nok adskillig vanligere enn husflid-produserte, hvertfall om man går lenger bak enn for 5-6 år siden. De bunadene med perlestykker vil jeg egentlig ikke tro du får i noe annet enn håndsydd?

Mamma har den blå, hun kler den men det er fordi hun kler blått, men da jeg var liten sa jeg til folk at mamma hadde dongry-bunad!

Ja, det er vel klart, det med håndsyinga altså. Men husk på at jeg i grunn ikke har skjenka bunader så mye tanke, så for meg er det helt über å tenke på at dama har sydd den selv!
Gleder meg til å sette i gang, altså.

KarMa40, takk for tips! Nå skal jeg jo sy om skjorta, da. Så jeg må jo uansett få den vaska, kanskje jeg bare skal halvtørke den i sola, og kjøre på med strykejern etterpå?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat