Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-11, 22:01   #34
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: En bunad-gåte

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Både Hedmarks-, Østerdals- og Marie Åen-bunaden som er vanligst her, synes jeg er ganske kjedelige ...

Hedmarksbunaden er stusselige greier ja. Men så er ikke jeg særlig fan av blåt da.... Lundebydrakta er jo også ganske vanlig i Hedemark, selv om den har røtter litt lenger sør (Kongsvinger/Odal). Den hvite er fantastisk! Jeg konfirmerte meg i den svarte (som ca 10 000 andre på mn alder), men den er heldigvis for kort nå Men den er hvertfall finere enn Hedmarksbunad (og vestoppland!)

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

hele stasen er håndsydd av grandtanta mi selv!

Håndsydde bunader er nok adskillig vanligere enn husflid-produserte, hvertfall om man går lenger bak enn for 5-6 år siden. De bunadene med perlestykker vil jeg egentlig ikke tro du får i noe annet enn håndsydd?