Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-05, 12:56   #23
Helene
Seniormedlem

Helene sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Alder: 39
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Jeg kaller ikke meg selv kristen. men jeg er døpt, komfirmert og har lyst å gifte meg i kirken. og jeg vil at mine kommende barn skal bli døpt.

jeg tror Jesus har levd. og at han var en stor person som gjorde mye godt.

men om han var "Guds sønn" det vet jeg ikke noe om

jeg har også tro på teorien om at Jesus var gift med Maria Magdalena og at han hadde barn med henne. Hvordan ville de egentlig sett på en singen ungkar på denne tiden? det er jo i mot religionen på den tiden å ikke gifte seg. og en som går i mot religionen kan ikke være vår frelser?

men nok om det..

jeg går ikke i kirken til vanlig. ikke en gang til jul (uten om de gangen korpset spilte i kirken når jeg spilte der da )

jeg tror at man kommer lengst her i livet med å være snill, ta vare på sine medmennesker, ta vare på seg selv, og ikke dømme personer.

men jeg er lei folk som prøver å prakke på andre sin religion. Har gått i klasse med hele 4 stk fra Kristent Felleskap i bergen . 2 av disse hadde jeg INGEN problemer med. de var kristen og gikk på bedemøtene sine uten å blande meg inn i det.. 1. av de holdt seg mer eller mindre vekke og. men mente bestemt at hun hadde et mye rikere og bedre liv enn oss andre. og sa det tydelig ut.. men for all del en veldig koslelig jente.. den siste, her ligger problemet mitt.. hun prøvde opp til flere ganger å få meg med på bedemøter, ungdomsmøter osv. dette iriterte meg. fordi jeg ikke var interisert.
jeg har flere venner som jeg vet er medlem av KF men de fleste her holder seg for seg selv og ikke blander seg med andre.

og en av de meldte seg ut av KF etter en lang samtale med meg :/ ikke fordi jeg sa at det han holdt på med var teit.. for sånt gjør man jo ikke. folk får tro hva de vil. men han fant ut at han ikke lenger trodde på det de sa. og han har ikke fått noe mindre "rikt " liv etter det. ( får vi håpe da, for han har blitt ganske syk siste året )

altså jeg tror litt på det kristendommen sier. litt på det andre religioner sier og kommer til å døpe mine barn så de selv kan velge det de vil når de er 15. Og min kjære som ikke er kristen i hele tatt er enig med meg på det.

Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat