|
Sv: Trenger hjelp til motivasjon og råd!
Takk for gode tilbakemeldinger !
Å JA! Hadde ikke tatt med i regnestykket at jeg trente . La inn tallene på diett.no, og da bør jeg ligge på 1640 kcal ! Da ser livet faktisk en hel del bedre ut. Men jeg har nok en jobb å gjøre oppi hodet også, det har liksom "etset" seg fast at jeg ikke skal ha i meg spesielt mye pr måltid, den håndflate-teorien styrer det litt også, og jeg som har så små hender ..jeg er liten ja, bare 153 cm høy (lav)..45 kilo, men har ligget på 43 og har trivdes godt med det. Har igjen litt nederst på magen som skal strammes opp,ellers er det ikke så mye å stramme.
Men det kan jo være muskler som veier en del også nå, for jeg bygger muskler raskt. Så kanskje en idè med målebånd, synes bare det er vanskelig å få gjennomført det riktig, synes det er vanskelig å vite akkurat hvor jeg målte sist osv.
En del av problemet er at gubben jobber både nesten døgnet rundt og i helgene mye også. Men når han får ferie, skal jeg ha en ett par dager hvor jeg lager masse mat for å ha klart i fryseren!
Jeg må også komme over fett-frykten nok en gang, levd litt for magert lenge nå, så kommet inn i fett-gir-deg-flere-kilo-tankegangen igjen. Samtidig kjenner jeg at både kropp og gane har veldig lyst på noe fett, nam! Må lese meg opp igjen her inne når jeg får tid.
Tenkte å kjøpe coccosa i dag, det har jeg aldri prøvd før. Hvem av dem er å anbefale for meg som ikke er i ketose eller skal være det?
Uff, jeg føler nesten at jeg utviklet en slags spiseforstyrrelse av dette (det lave kcal-inntaket), føles feil å være mett osv. Nei, sånn vil jeg ikke ha det mer. Veldig glad dette forumet finnes og at det er hjelp of råd og få fra dere. Lettere å se det i et annet og ikke minst mer riktig perspektiv da..
|