Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-11, 01:47   #15
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kostdoktorn på God Morgen Norge

Jeg har aldri hørt om noen som har fått diabetes 1 som en følge av å ha fått diabetes 2?
Slik jeg har fått det forklart, og jeg hadde garantert ikke diabetes 2 først, så har kroppen min av en eller annen grunn bestemt seg for at bukspyttkjertelen er fienden, og jeg har danna antistoffer mot den. Siden kroppen min allerede har danna antistoffer mot andre organ, i mitt tilfelle skjoldbruskkjertelen, så var jeg mer disponert for å få diabetes 1, cøliaki, MS eller en av de andre auto-immune sykdommene.
Etter hvert som antistoffene øker, så vil bukspyttkjertelen gradvis svekkes, og den vil kunne produsere mindre og mindre insulin, noe som får blodsukkeret til å stige farlig høyt.
Jeg er fremdeles i det de kaller remisjon; dvs bukspyttkjertelen produserer fremdeles litt insulin, men ikke nok. Før eller siden dør kjertelen og da har jeg fullt utviklet diabetes 1, altså null produksjon av insulin i kroppen.