Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-11, 14:10   #11
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kostdoktorn på God Morgen Norge

Jeg har diabetes 1 (og har da antistoffer mot bukspyttkjertelen), og har hatt problem med blodsukker max ett år før sykdommen ble oppdaget.
Det ble tatt blodprøver året før, og da var alle verdier helt fine. Jeg var dårlig to-tre måneder bare før sykdommen ble oppdaget.
Diabetes 1 gir kjapt så sterke symptomer, så det oppdages veldig fort.
Diabetes 2 har et mye mer snikende forløp, og man kan gå med uoppdaget diabetes 2 i lang tid, dessverre.
Jeg har allerede en auto-immun sykdom, lavt stoffskifte og Hashimoto (dvs antistoffer mot skjoldbruskkjertelen), og er dermed lettere disponert for å samle til meg slike sykdommer.
Nå sjekker de jevnlig for cøliaki, da dette visst også er lettere å få når man har auto-immune sykdommer i kroppen.