Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-11, 12:09   #12
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Starte på ketolysekur?

Opprinnelig lagt inn av MrMe, her.

Grønnsaker er sikkert lurt...er ikke noe stor mann på det så det (litt kresen der), så det må jeg bare lære meg.

1% karbo...av mine 1789 kcal spist idag, så er 1% av dem fra karbohydrater.

Kan jeg regne det slik, eller er det kun gram som teller?

1% av 1789 er ca 18 kalorier, delt på 4 = ca 4.5 gram karbo. Spiser du etter ketolyse bør du holde deg rundt anbefalt mengde 15-20 gram karbo, siden det er mye god næring, og avhjelper kroppen noe i sin produksjon av glukose til feks hjernen.

Jeg støtter forslaget om Skaldeman altså, han er meget manne-vennlig i sin tilnærming da grønnsaker/salat er "pynt" og ikke en større del av kostholdet han forfekter - noe som kanskje føles mer riktig og komfortabelt for deg om du ikke er grønnsaks-elsker?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat