|
Sv: Ny her. Kan dere hjelpe meg litt?
Opprinnelig lagt inn av Budeiea995, her.
Hei og hopp, jeg lurer på noe. Jeg synes jeg er Veldig flink til å spise lite karbo, men tydeligvis er jeg ikke det. Er med i vektklubben, men det er bare for å se % vis hva jeg spiser.
I går spiste jeg 1306 kalorier hvorav dette var 12 % karbo.
Det utgjør jo over 130 g karbo eller regner jeg helt feil?
Du regner nok feil, etter at du har funnet prosentandel karbo i kalorier som blir 156, må du dele på 4, siden det er 4 kalorier pr gram karbo - så du har da spist 39 gram karbo (Ble mye bedre med en gang )
Til sammenlikning har fett 9 kalorier pr gram, mens protein har 4.
Sitat:
Ett spørsmål til. Man skal prose proteiner eller fett istedenfor karbo, men hvor mye kan jeg spise?
Jeg er 85kg og er 173 cm.
Hvis du ønsker og gjøre dette den "analytiske" veien, kan du ta utgangspunkt i omtrent like mange gram protein som kilo kroppsvekt, og MINST like mange gram fett, helst litt mer så du får en fin prosentfordeling som Euphita skriver om Trener du en del kan du godt øke på med proteininntaket.
Hvis du ønsker å ha et avslappet forhold til kostholdet, sett deg inn i en retning, feks ketolyse, eller sjekk ut lavkarbo på 3 minutter som du finner link til i arnakristins nybegynnertråd som charlott gir deg i sitt innlegg. Da er regelen spis når du er sulten, stopp når du er mett. Antall måltid velger du selv alt ettersom hvordan dagene dine ser ut. I motsetning til lavkalori, MÅ du ikke spise hver 3-4 time, fordi blodsukkeret ditt vil være stabilt. Noen spiser 5 måltid om dagen, noen spiser to, frokost og sen middag. Sultfølelse skal ikke oppstå, da må du spiser MER mat og da spesielt fett 
Sitat:
Leser at det er mange som spør om å få regnet ut div så forventer ikke det, men ville vært fint om noen kan fortelle hvor mye fett og proteiner jeg kan spise hver dag.
Hvor mye spiser dere?
Inntaket til de på forumet varierer VILT - så her må du faktisk lære deg og lytte til hva kroppen sier, og hva vekta evt sier etterhvert 
Noen kan spise enormt mye og gå ned, andre må spise mye mindre for å gå ned, du må rett og slett prøve deg fram. Jeg anbefaler at du i de to første ukene spiser mye og god mat med rene proteinkilder, mye kokte grønnsaker og mye fett for å hjelpe kroppen i gang med fettforbrenningen 
|