Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-11, 22:25   #62
Coopteddy
Juniormedlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Alder: 45
Coopteddy er på en erverdig vei

Sv: Vegetarianer - går dette?

Opprinnelig lagt inn av alpro, her.

Spiser du quorn? For jeg synes det virker som en god kilde til protein, om jeg ikke tar feil. For det er jo veldig lite karbo i det (også smaker det HIMMELSK!).

Jeg spiser svært lite quorn, men det er fordi jeg slett ikke synes det er himmelsk. :-) Om jeg spiser erstatningsprodukter er det helst fra Hälsans kök. Ellers er jo tofu en suveren kilde til masse proteiner og lite karbo. Siden jeg bor i gokk er tilgangen på begge deler temmelig marginal/ikke-eksisterende, dog. Uansett, jeg holder meg stort sett til kun grønnsaker, og (alt for) mye meieriprodukter. Av grønnsaker går det spesielt mye i sopp, blomkål, brokkoli, aubergine og asparges. Hva grønnsakene inneholder av karbo kan du se mer av i i den store matvaretabellen.
Når det er sagt har jeg alltid bare hatt som hovedregel å holde meg unna storsynderne (pasta, ris, rotgrønnsaker, sukker osv) og har aldri veid opp et eneste måltid.

Opprinnelig lagt inn av alpro, her.

Planlegger du mye måltider? Jeg synes det er litt vanskelig. Jeg er liksom vant til å spise 'der og da' og bare ta det som er... =/ Noen tips å komme med der?

Jeg er elendig til å planlegge! Av og til får jeg det over meg, og lager noe fra veggis-lavkarbo-kokeboken, eller tilpasser andre oppskrifter, men må innrømme det blir mye stekte grønnsaker med fløte- og ostesaus.
Vanligvis spiser jeg et egg med majones til frokost, enkel salat med fetaost til lunsj, og middag i 20-21-tiden.

Coopteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veggis-lavkarbo Svar med sitat