Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-11, 11:51   #6
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Trappe opp matmegden?

Her gir du meg mye å tenke på, Nerthus!
Jeg går til behandling 2 ganger hver måned hos psykolog så dette er noe jeg virkelig prøver å ta tak i, men så langt er jeg ikke blitt noe 'bedre' av terapien, men jeg er friskere nå enn når jeg var 14 år så sånn sett er jeg mer oppegående nå enn før og det har jeg kun min sønn å takke for!
Jeg bor sammen med pappan hans (min forlovede) og også han lider av sterk angst av forsjellige slag, så dette er noe vi prøver å tak i sammen og hver for oss, så vi snakker om dette ofte og prøver å hjelpe hverandre så godt vi kan.

Du sier at jeg kan prøve å veie sjeldnere og det kan jeg kanskje klare uten at jeg tør å garantere, så om jeg begynner med annenhver dag framover så kan det være en grei start.
Når jeg ikke får veie blir jeg amper og irritert, rastløs og har en følelse av å ha gått glipp av noe veldig veldig viktig. Jeg sitter å tripper omtrendt om morgenen, men jeg gir opp tanken på veiing så snart jeg får mat eller væske i meg for da føles ikke det tallet vekta gir meg ekte nok til at jeg gidder å tro på det. Det er dette som har hjulpet meg til å ikke veie når jeg virkelig bestemte meg for det, men dog det gikk bare for 1 dag, neste dag ga jeg etter før mat. Det hender jeg veier etter å ha spist også, bare for å se, og jeg veier som regel 2-3 ganger i løpet av morgenen for å finne det laveste tallet for den dagen.

Selve veiingen er angstbefriende for meg så det i seg selv gir minst angst, men å drikke vann før veiingen gir angst for vekta igjen så dette er surret litt om hverandre. Under fasten så føler jeg en trang for å spise samtidig som jeg liker å kjenne at jeg er sulten, gjerne så sulten at jeg blir kvalm, for å så kjenne at kvalmen og sulten gir seg. Men jeg får angst for å begynne å spise igjen i tilfellet det ikke har gått lang nok tid, derav mange veiinger. hmm ja jeg kan jo prøve å lage en liten liste for hva som gir mest angst å endre da, da er fasten verst å endre, deretter veiingen og lettest av de å endre er nok vanndrikkingen. Jeg skal nok greie å drikke nok i løpet av dagen og jeg skal nok få til å drikke tidlig på dagen også..

Jeg har lenge hatt lyst til å gi slipp på brusen, men da jeg kuttet ut alt annet og sukkerholdig så tviholdte jeg litt på det lille jeg hadde igjen og det var da pepsi max, hvordan kan man slutte med det? evt hva kan man bytte det ut med? Jeg liker det pga koffein (ikke at det er så store megder men..), det er søtt, men ikke mektig og at det er drikkbart.

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat