Tråd: Ny i gamet
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-11, 09:56   #16
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny i gamet

Opprinnelig lagt inn av 5 barnsmor, her.

Hei igjen.

Jeg ser poengene deres

Jeg prøver så godt jeg kan å få i meg nok fett. Jeg har invistert i meierismør til og med. Nå er det slutt på margarin her i huset
Jeg har også kjøpt meierismør til brødskiva til resten av familien, men har skjønt det sånn at brelett/bremykt er greit i lavkarbo?

Ikke brelett, men bremykt kan du spise. Den består av smør og olje

Sitat:

Jeg har akkurat spist en frokost bestående av noen stykker av røkt laks, to egg, 2 skiver skinke rullet inn i norwegia hvitost,3 agurkskiver og en kopp kaffe med kaffefløte (første gangen jeg har drukket kaffe med fløte, men det tror jeg jeg skal lære meg å like). Jeg ble stappmett.., kanskje for mett..

Dette regulerer seg etterhvert, for min del lærte jeg kroppen min og kjenne på en helt annen måte i forhold til sult/fysing/mett etter at jeg startet på lavkarbo

Sitat:

Ellers, så trodde jeg egentlig det skulle bli hardere å leve uten brødet. Men så langt går det helt fint faktisk .

Det er jo kjempebra! Du kan ha i bakhodet at det finnes alternativer til både brød og knekkebrød, men hvis du klarer deg uten i starten er det det beste, siden NOEN har vektstagnasjon om de inntar lavkarbo-brød.

Sitat:

Middagen uten poteter/ris/pasta går også helt fint. Det er jo nydelig godt med brokkoli og blomkål istedenfor! Er den Toro bernaicesausen grei å bruke eller?

Det beste er å lage den selv, oppskrift finner du her inne. Såvidt jeg husker er det krydderbearnaisen som har minst karbo - husker ikke om det var Toro sin?

Sitat:

Jeg må også få frem at mitt håp er at dette lavkarbokostholdet skal gi meg mer energi. Jeg har ofte tomme batterier og har både lest og hørt at flere føler seg piggere med et lavkarbokosthold. Så jeg håper jeg skal bli en av dem

Stå på alle sammen

Jeg tror du etterhvert vil få bra med energi, om du bare husker og spise godt fett innimellom. Man MÅ ikke drikke fløte, det finnes mange matvarer med naturlig fett i seg som man kan velge og spise. Du spiser jo allerede laks som er glimrende kilde til fett

Stå på du også - dette kommer til å bli spennende og følge framover!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat