|
Sv: Ny i gamet
Opprinnelig lagt inn av nellie, her.
Javel? Er dette en universell regel for alle som skal spise lavkarbo, eller? På Lindberg f.eks, som vel er lavkarbo, er det helt greit å spise slik som trådstarteren gjør.
Neida, Nellie, ingen universell regel, men jeg synes ikke TS spiste særlig Fedonsk ellers - og det er jo alltid greit i starten når man skal komme inn i et lavkarbokosthold og prøve og lære seg en retning fordi av erfaring så ender man opp uten vektnedgang om man "egenkomponerer" for mye før kunnskapen sitter 
Når TS i tillegg har gått opp en kilo allerede, så er det ihvertfall greit og prøve og spise så "riktig" som mulig til kunnskapen om hvordan dette fungerer sitter så man ikke gir opp lavkarbo fordi det ikke "fungerer" 
Jeg prøver bare og hjelpe litt i en startfase - om man spiser havregrøt en gang om dagen vil jo det gi noe blodsukkerøkning avhengig av hvor sensitiv TS er, og det KAN jo være en faktor som gjør at TS ikke går ned. Samtidig spiser ikke TS særlig med fett, og da bør hun vel heller spise litt mer Fedon karbo, altså med lav GI slik at kroppen får energi fra et eller annet sted 
Når man har kommet ordentlig i gang, lært mer og lært kroppen sin og kjenne er det jo ikke noe i veien for å prøve seg med havregrynsgrøt en gang om dagen - det kan jo hende det går helt fint 
Som sagt - JEG mener det er greit og lære seg kostholdet før man begynner og eksperimentere, om du er uenig i mine råd er det helt greit 
|