Tråd: Ny i gamet
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-11, 08:10   #5
5 barnsmor
Juniormedlem

Medlem siden: May 2011
5 barnsmor er på en erverdig vei

Sv: Ny i gamet

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hvis du har levd på lavkalori og lavfett i lengre tid er det ikke uvanlig at du vil oppleve litt vektoppgang i starten. Nå vet jeg ikke hvor mange kalorier du måtte ligge på for å gå ned, men for å få vektnedgang på lavkalori må det være et kaloriunderskudd. Når du så starter på et lavkarbokosthold, vil kroppen ta til seg næringen den endelig får, fordi den har opplevd sultetilstander over lengre tid - den har måttet tære på fett og muskulatur for å få energi.

Jeg ville konsentrert meg om å sette meg inn i lavkarbokosthold generelt, vent meg på maten, NYTE maten, spise god næringsrik mat slik at kroppen ikke lengre er i sulte/krisemodus. Det er mulig du vil gå opp et par kilo, men så lenge du spiser lite karbo og godt med fett og spiser når du er sulten og slutter når du er mett vil nok dette justere seg - det kan ta litt tid - så være tålmodig!

Hva betyr egenkomponert? Altså hvor mange karbohydrater ønsker du å ligge på pr dag?

Du spiser lite fett synes jeg - og havregrynsgrøt og melk blir helt feil om du skal spise lavkarbo ellers - faktisk ganske lavkarbo også siden du ikke har noe lavkarbo-brødmat i kostholdet ditt. Det ser også ut til at du spiser lite proteiner, et par egg og et par lakseskiver vil sannsynligvis ikke dekke helt opp proteinbehovet du har i løpet av en dag

Ser du har bestilt boka til Hexeberg som inneholder god informasjon og mange gode oppskrifter.

Hvor mye skal du ned - eller rettere sagt hva er din høyde/vekt pr i dag?

Mener du at jeg burde spise litt av sånn lavkarbobrødmat? Har ikke funnet noen oppskrifter på det. Noe å anbefale?

5 barnsmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat