Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-11, 22:36   #38
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Hva nå da ..? Vondt i magen etter måltid, erfaringer?

Maltodekstrin og sakkarose inneholder altså Fresubin. Noen av de drikkene har opptil 67 % karber, det er da veldig mye?

Maltodekstrin er det samme som er i splenda ser jeg. Noen som har lyst å fortelle meg om det? Og sakkarose?

Men nå har jeg prøvd en annen ernæringsdrikk, Calogen heter den. Bare 4,2 karber. Masse fett. Sikkert ikke så sunt fett, men lell. Den smaker ikke veldig godt, men bare en sånn tilsvarer 3 fresubin. Man skal drikke max 90 ml om dagen, og det klarer jeg. Så skal be legen skrive det på resept til meg, så blir det litt billigere, håper jeg.

Var hos legen i går. Ikke noe grensesprengende resultater av blodprøvene, har lave verdier av A, D og Bvitamin, lavt magnesium, høy urinsyre og stoffskiftet var visst ikke helt bra. Han mente det var relatert til lite matinntak. Derfor prøver jeg mer med denne Calogenen, og kjører på med vitaminer. Går og momser peppermakrell, og ellers går det i skinke, spekeskinke, majones og brie/muggost/gulost. I dag lagde jeg en kjempegod levergryte, plukket ut leverbiter og spiste dem, med tanke på at de inneholder mye bra. Har altså ikke vært dårlig i dag! Energien er fremdeles redusert, men håper at det kan fortsette i disse baner.

Legen har henvist meg til ct på Unilabs. Hvis ikke jeg får timen noe svinaktig fort, kan jeg ringe rundt selv om spørre om å komme inn fort/be om å få avbestilte timer, sa han. Så krysser masse masse fingre her!

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat