|
Sv: "Du har slanket deg..."
Det blir feil uansett hva man sier/ikke sier, tror jeg. Noen blir kjempeglade når andre kommenterer vektnedgang, tar det som et kompliment og blir motivert videre. Noen tar det ille opp, og liker ikke snakke om det. Om man ikke sier noe til en som har gått ned i vekt, kan det også være galt, for da tror vedkommende at vekttapet ikke synes. Vel, kanskje man har brent seg på å si noe til andre tidligere, og derfor holder klokelig kjeft? 
Jeg har selv vært i begge leire. Jeg kan fint komme til å kommentere at folk har tatt av, og spørre hvor mye. Sikkert både frekt og uhøflig, men folk får heller be meg passe mine egne saker
Da jeg gikk ned 30 kilo på ketolyse, ble jeg veldig glad når andre kommenterte og sa at jeg så kjempeflott ut! Jeg ser unektelig mye bedre ut nå enn for 30 kilo siden.
Men da en kollega sa at nå måtte jeg stoppe slankinga ellers forsvinner du, ble jeg litt irritert. Jeg veide fortsatt godt over 70 kilo, og var slett ikke skraptynn. Vet ikke om hun var misunnelig eller hva, for hun var godt overvektig selv. Men jeg ristet det av meg, og gadd ikke hefte meg mer ved det.

|