Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-11, 16:17   #120
dydde
Sperret

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 40
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Her snakker jeg ikke om diabetes, jeg snakker om at du, som har tatt på deg jobben som "budbringer" framviser så dårlig kunnskap om kroppens metabolisme og makronæringsstoffene at det er vanskelig og ta deg alvorlig. Hvis du virkelig vil være en budbringer mener jeg du bør sette deg GODT inn i temaene før du siterer fra andre uten og kvalitetssikre informasjonen du gir.
Bloggen til Thomas - som er en hjertekirurg ved Haukeland - gir i linken en basic gjennomgang av makronæringsstoffene og hvordan de opptas i kroppen ved inntak av mat. Du kan kanskje bli litt mer kritisk til din guru hvis du ser hvor feilinformert han er om akkurat dette temaet nevnt.

Jeg har aldri uttalt meg om NOE metabolisme, makrinæringsstoffer osv. Så vår så snill å les hva jeg heller skriver. Hvis Thomas er guru`en din så er det greit. Folk må få velge. Når jeg ser resultatene til 10 000 av folk på veganer kost og rå mats kost med masse frukt og grønnsaker og jeg får de samme positive effektene så holder dette for meg.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat