Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-11, 10:28   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ketose, lavkarbomat, kan noen se på kostholdet mitt?

Opprinnelig lagt inn av j0achim, her.

Supert, det var nettop derfor jeg spurte Og ja jeg har lest at mitt kosthold burde inneholde mere fett.

Enda et spørsmål, jeg skal snart i et bryllup hvor det garrantert blir masse god mat og god drikke. Er det rom for å skeie ut i to dager for å så gå tilbake til lav karbo kosthold?

En utskeielse betyr at kroppen din i perioden ikke vil forbrenne fett, og hvis du over to hele dager skal "skeie ut" med høykarbomat, må kroppen begynne på nytt med sukkeravvenningen - med alt det medfører

Hvis jeg kan anbefale noe, så er det å velge dine utskeielser med omhu. Må du spise "feil" til alle måltid? Det meste er jo egentlig lavkarbomat... mindre potet/pasta/ris/brød og MER kjøtt og grønnsaker og litt saus så er du i boks Må du spise masse kaker? Må du drikke øl? Eller kan du spise de fleste måltid så riktig som mulig, smake LITT på et par kaker, droppe evt ølen og drikke sprit med lettbrus som blandevann så har du berget ganske mye og du vil nok føle deg bedre også (dette hvis du drikker da selvfølgelig...)
Skal du bo på hotell eller være hjemme? Hotell har fantastiske frokost og lunsjbuffeter som er en drøm for en lavkarber

Mitt beste råd er og sette deg godt inn i lavkarbokosthold. Deretter bestemme deg for retning. Vær bevisst i hverdagen på hvordan du spiser, og lær deg alternativer for høykarbomat (det finnes alternativer nesten for ALT....) Lykke til og kos deg i bryllup!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat