Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-11, 09:49   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Salat og ketose

Jeg antar du måler et par timer etter siste måltid som anbefalt?

Jeg kan tenke meg at kanskje kroppen din faktisk bruker opp såpass mye ketoner de dagene du spiser salat - fordi salat har svært lite energi og tilføre kroppen... så kanskje blir det ikke nok fett i salaten til at det skilles ut ketoner? Bare drodler litt... jeg synes jo man henger seg litt vel mye opp i ketostix resultatene
Jeg som har holdt på så lenge har ikke hatt utslag på lenge - selv om jeg ligger ofte langt under 20 gram karbo pr dag. Dette skyldes nok at kroppen min nå er så flink til å bruke ketoner som energi. Jeg "spiste" meg opp kalorimessig en uke, økte ikke så veldig mye mer i karbo faktisk, men litt må til - og da fikk jeg mørkeste utslag i gjen - som jeg ikke har hatt på mange mnd

På et vanlig kosthold vil man gjerne gå i ketose over natten - dette anses jo ikke som så farlig at man anbefales og spise sent om kvelden og tidlig om morgenen for å unngå det?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat