|
Ketose, lavkarbomat, kan noen se på kostholdet mitt?
Hei,
Ny bruker å relativt ny til ketose, nå har det seg slik at jeg har nylig gått ned 10 kg på en litt ny livsstil hvor jeg har kuttet ned på karbohydrater, har klart å gå ned ca 1kg pr uke i 10 uker nå. Dog kostholdet har da vært ganske rikt på karbohydrater 200+ pr dag. Jeg har fra mandag av begynt å prøve et ketolyse kosthold med lite karbohydrater.
Mitt spørsmål er om noen kan analysere mitt nåværende kosthold om det "fungerer" for å være i ketose, planen er å klare seg på minst mulig kalorier og karbohydrater, samt gå en del turer. Jeg merket allerede i går at jeg ble veldig sliten av å gå i trapper da jeg følte meg helt utkjørt. Begynte allerede for 3 ukers tid siden å gå daglige turer og i løpet av denne tiden har jeg bare vært utkjørt på en slik måte om jeg har løpt/jogget ett langt stykke dagen før. Vil det si at jeg er i ketose?
Frokost: 1.stk Rug.brød (knekkebrød med 5 carber) med litt philadelphia med løtynn kylling. 1 glass vann.
Lunch: 2.stk Rug.brød, skinke + salat + paprika + tomat, kylling + salat + paprika + tomat. (alt går på hvert knekkebrød) 2 glass vann.
Middag: 1.stk kyllingfillet med en stor talerken ishavssalat med en del mais + liten dash med dressing. 1-2 glass vann.
Kvelds: 2.stk Rug.brød med litt philadelphia og løvtynn kylling. 1 glass vann.
Uten om dette drikker jeg ca 1 liter vann spredt utover dagen.
Utifra knekkebrøene ligger jeg nå på 25~27 karbohydrater. + 2-3 fra pålegg. Så relistisk rundt 30~33
Og tar jeg ikke helt feil å siden jeg har en del fett å brenne skal jeg kunne klare meg på en så høy mengde karbohydrater? Er forsåvidt 1,83 og 88,5 kg.
Mvh
Joachim
|