Tråd: Ketose og ghb
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-11, 22:02   #63
Lil@
Medlem

Lil@ sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 43
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose og ghb

Er det bare jeg som forstår poenget til Lohne her??
Eller, jeg tror iallefall jeg forstår..

Og da må jeg bare svare deg Lohne, at nei.. det er ikke avhengighetsskapende, eller eller skadelig på samme måte som ved GHB.
Det kan være at du opplever smaken som lik ved bruk av GHB men det har nok mer med forbrenningen av fett, og omdannelsen til ketoner å gjøre, kanskje noe av samme sak skjer ved inntak av nettopp GHB?
GHB er uansett ett rusmiddel, mens det du nå gjør med kroppen din forårsakes av naturlig ren mat, som på ingen måte skader deg, eller gjør deg avhengig.

Kjenn litt på om "identifiseringen" med GHB fører til russug for deg, og gjør det det så vil jeg kanskje anbefale deg å revurdere, kanskje unngå nettopp ketose og heller holde deg til lavkarbo generelt...

Og det er vel sånn at de som lever på lavkarbo opplever så stor endring av både psyke, vekt og andre aspekter ved livet at, jo kanskje man blir noe avhengig, men det er i såfall fordi man merker endringene og ikke fordi det er avhengighetsskapende å leve på lavkarbo, det har bare en heldig effekt for de aller fleste.
Man MÅ ikke leve på lavkarbo, men mange velger nok å gjøre det fordi helsegevinsten er større enn å leve på kost med mer karbohydrater.
De aller fleste tilfører MER karbohydrater etterhvert, enn hva man har i seg i ketose... Det er jo en KUR og ikke en koststil man skal leve md.

Lykke til