Opprinnelig lagt inn av Kristian
63 000 eksemplarer allerede på 1800 talet i UK. utrolig at ketogene dietter ikke ble kjent i norge før 2000..
Ketogene dietter var iallefall kjent i Norge i 1982. "Helseforeningens Slankebok" - en oversikt over forskjellige dietter, omtalte bl.a. "Hvit diett" (ligner på South Beach), videre dietter med 40 og 55 karber pr dag og "Ketosekontrollen - Det profetiske kosthold" av Dr. Atkins. Det var mitt første møte med Atkins og slik ble jeg interessert. 6 sider info. Fikk tak i boka fra USA og så var jeg hekta.
Tror mange har gått på ketogen diett/Atkins uten å vite det jeg.
Er også overbevist om at mange mange leger har visst om ketogene dietter fra tidlig på 70-tallet, - at de har fått info om det, - MÅ ha lest om det - men uten å ha brukt eller anbefalt det. Fordi de ikke har visst nok eller fordi det "gamle" er tryggere og lettere. Almenpraktiserende leger er i mange tilfelle en særdeles seig materie. Og å nå frem er ikke alltid lett......