Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-11, 20:04   #19
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Var hos legen i dag, og mistet alt håp... Noen blir ikke friske var det jeg fikk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Æhhhh. Tro meg av og til er for mye FOR mye!

Jobben min er blant annet å sortere henvisninger. Det er utrolig mange ganger det kommer for mye info på henvisningene. Legen kan skrive en enkel kode eller flere som alle andre leger skjønner og kanskje komme med et par setninger til og da er det nok.

Poenget mitt var at alle relevante detaljer rundt situasjonen må med, ikke at man skal skrive essay

I mitt prolapstilfelle sto det at jeg hadde litt isjas i venstre fot... jeg var i realiteten sengeliggende på maksdose paracet/ibux og tramadol... Smertene eskalerte til maks smertegrense hvis jeg sto på beina lengre enn det tok å gå til toalettet og tilbake, og jeg satt ikke på en stol på over et halvt år... detaljene om alvoret i smertene gjorde utslaget, jeg fikk time i løpet av 14 dager og ble deretter operert.

I det andre tilfellet hadde legen skrevet at jeg var kronisk trøtt og sliten. Ingen av de andre symptomene mine var med. Dermed ble jeg selvsagt ikke prioritert. Jeg kom inn i løpet av 14 dager etter at min tidligere fastlege som nettopp hadde vært på besøk til meg (i privat sammenheng) ringte og informerte om resten av symptomene.

Min erfaring er at det kan for PASIENTEN nesten ikke komme med nok informasjon ved henvisning til spesialist. Jeg forstår du leser mye rart - men jeg tenker heller for mye enn for lite slik at de som er reelt syke slipper og sitte og vente med smerter og plager unødig.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat