|
Sv: Lavkarbo og svigerfamilien
Opprinnelig lagt inn av thersley, her.
Hvordan har deres familier og svigers taklet det?
Ganske dårlig egentlig. Første gang jeg var der og skulle spise lavkarbo så var jeg relativt fersk i mitt nye kosthold, og det var viktig for meg å være nøye. Gruet meg en del på forhånd, og ikke så rart... for i svigermors hus gjelder hennes regler. Ikke engang på kjøkkenet helt på egen hånd får jeg komme inn... Jeg hadde med meg eget brød da jeg kom, og ble virkelig uglesett og fnyst til. Og til middag presterte hun og si høyt og tydelig til alle rundt bordet at man rett og slett vil DØ av å ikke spise potet ... så den uken vi var der gikk ikke så veldig bra.
Men, det kom seg litt etterhvert. Nå har jeg riktignok falt av og på lavkarbo enkelte år, og for det meste spist vanlig når jeg har vært hos dem (bor 70 mil unna så er jo ikke så ofte vi er der). Men drar jeg dit nå som jeg er ganske nøye igjen, så tror jeg det skal gå bra. Jeg har lært mye (kunnskap er makt ja!) og føler meg mer selvsikker. At jeg har blitt eldre hjelper også på (var bare 20 år første gang og følte meg ung og naiv når svigermor irettesatte meg).
Det er en SUPER idè å servere lavkarbo til folk som tviler. Vise hvor mye god, og naturlig mat man kan spise. Sånn bortsett fra at skulle jeg ha servert min svigermor lavkarbo, så måtte jeg ha holdt meg unna de mest fetende rettende, ellers kommer kommentaren at for mye fett... det dør man av 
|