Tråd: Matmengde
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-11, 12:23   #32
Eyve
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vesterålen
Alder: 51
Eyve er på en erverdig vei

Sv: Matmengde

Endelig kom denne tråden, her er tydeligvis flere med samme spørsmål som meg.. Jeg har nettopp startet på lavkarbo, har som mål å holde meg under 50 g kh pr dag. Har prøvd å veid og målt ingredienser i alle måltider over flere dager, noe som er litt "slitsomt", men jeg regner med d "setter seg" etterhvert slik at jeg slipper dette. Problemet mitt er at jeg ikke vet hvor mye fett jeg skal ha i meg pr dag og derfor er redd for at jeg får i meg for mye eller for lite... Og så tenker jeg på kalorimengde pr dag. Noen som har vært på lavkarbo tidligere har fortalt meg at man kan spise så mye kalorier man bare vil, så lenge man kutter ned på kh. Stemmer d? Hos meg varierer d fra ca 1300-1800 pr dag.
En annen ting jeg lurer på er utregningen av kh i maten. Bruker tabellen på matportalen og deler verdien på 100 (for å finne pr gram) og ganger med så mange gram jeg har i maten min. Er dette riktig? Fikk helt annen kh mengde pr skive i lavkarbobrødet til Sofie Hexeberg enn hun har oppgitt i boken...
Gleder meg til svar

Eyve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - inntil 50 kh pr dag Svar med sitat