Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-11, 11:56   #19
Lisa-pyon
Medlem

Lisa-pyon sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 35
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: ADHD barn og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Lil@, her.

Det er uansett ikke fastleger som forskriver medikamenter for disse diagnosenei starten, det er en medisinsk lege ved ett DPS eller lignende (psykiater feks.. ikke psykolog)
Fastlege kan så søke dispensasjon til utskrivning til akkurat deg.

Så du bør nok først og fremst inn på ett slikt behandlingssted før du kommer noe som helst vei, og det skal du jo da 1 juni og jeg er helt sikker på at du får mer svar da

Min samboer er 28 og har brukt ritalin, han begynner på medisiner igjen om 1 mnd.

Ja, men han legen nekta å henvise meg engang så måtte gå gjennom fastlegen min i trondheim, så har jo fått plass nå så får se hva dem finner ut :-)

Jeg satt og gråt forran legen da han sa at han ikke ville hjelpe meg (fordi han ville ikke ha ansvaret hvis jeg ble avhengig av medisinene) ..jeg hadde nådd bunnen, og når jeg spør han hva jeg skal gjøre siden jeg ikke får medisiner, så sier han bare at jeg skal ha meg til psykolog og at dette ikke er hans fagfelt. Som om å gå til psykolog og prate med han i en time mnd skal trylle fram konsentrasjon, selvdisiplin og rydde opp i hode mitt...

Det var ikke hans fagfelt så han kunne ikke hjelpe meg, men å ta en avgjørelse om resten av livet mitt det kan han.

Blir så overrasket over at jeg i det heletatt måtte finne ut at jeg burde ha helomvending i kostholdet mitt på egenhånd, at legen ikke vet/ikke gidder å informere om at det er alternativ behandling som er mye mer effekivt enn psykolog?!

Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat