Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-11, 11:33   #18
Lil@
Medlem

Lil@ sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 43
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: ADHD barn og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Lisa-pyon, her.

Jess, driver å jobber med saken ;p Skal til psykiater 1 juni, og får se hva han finner ut. Har jo fått diagnosen av nevrepsykolog og ble anbefalt å prøve medisiner, min fastlege i Trondheim som jeg har hett hele livet var enig i at det var verdt å prøve ut, ble henvist til en lege i Oslo(siden jeg bor her) og skulle la han ta det derrifra, men han sa at siden jeg var over 18, ble det hans ansvar om jeg ble avhengi av "amfetamin" som han kalte det. MEd andre ord, så ville han ikke ha det på seg hvis noe skjedde, så han nekta meg medisin, og nekta og henvise meg videre til psykiater, og ba meg om å gå til psykolog nårjeg spurte etter alternativ behandling.
DRITT LEGE

Det er uansett ikke fastleger som forskriver medikamenter for disse diagnosenei starten, det er en medisinsk lege ved ett DPS eller lignende (psykiater feks.. ikke psykolog)
Fastlege kan så søke dispensasjon til utskrivning til akkurat deg.

Så du bør nok først og fremst inn på ett slikt behandlingssted før du kommer noe som helst vei, og det skal du jo da 1 juni og jeg er helt sikker på at du får mer svar da

Min samboer er 28 og har brukt ritalin, han begynner på medisiner igjen om 1 mnd.