|
Sv: Hjelp til fettfastemeny
Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.
Har lest litt om denne fettfasten, og blant annet lest at den er livsfarlig og svært skadelig...
Jeg skal ikke prøve den, det er ikke det, og jeg er heller ikke for sånne ekstreme dietter, men jeg skjønner ikke helt hvorfor denne er så mye mer farlig enn alle andre lavkalori-greier som fins rundt omkring (hvis den da er det...?). Er det isåfall mye fett kombinert med lavkalori som er så veldig farlig??
I mine mest matleie perioder på ketolyse har jeg både en og flere dager lagt på 1100-1200 kcal daglig, med ca 80% fett. Ikke optimalt med så lite kcal, på ingen måte, og heller ikke noe som bør fortsettes med over lang tid. Men noen dager har det blitt sånn, og jeg tror ikke det er livsfarlig. Så hvorfor er da 4 dager med 1000 kcal og 90% fett (=fettfaste) livsfarlig?
Såvidt jeg vet ligger de som går på Herbalife på rundt 1000 kcal daglig i starten (er ikke så godt kjent med Herbalife). Har som sagt ikke sansen for de greiene der selv, men det er jo veldig mange som bruker det, uten å dø...
Jeg tenker at det er mange som sier fett er helseskadelig også Det anbefales ikke å spise slik over lengre tid da, kroppen vil ha behov for mer proteininntak bla.
Jeg som har stått stille i evigheter skal kjøre en 3 dagers test nå for å se hva som skjer. Ble svært liten frokostporsjon med et egg og 22 gram majones (litt gressløk, purre og sitronsaft hjalp), men jeg er faktisk ikke sulten enda, neste måltid på gang om en liten time.
|