Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-11, 20:02   #6
trultemamma
Medlem

trultemamma sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 46
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Kan noen anbefale meg en dagsmeny

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hvor mye skal du ned? Altså hva er høyde/vekt? Spiser du NOK mat og fett? Spiser du for lite? Drikker du lettbrus? www.diett.no er et fint sted og legge inn maten over et par dager så du får se hvordan du ligger an i inntak.

Gi oss et par typiske dagsmenyer så kan vi jo se om det er noe og kommentere

Høyde: 160
Vekt: 78
Skal ned til 65 i første omgang, deretter til nærmere 60 kg.

Jeg drikker ikke brus i det hele tatt, kun vann og farris.

Dagsmeny:
Frokost: Kaffe med fløte (ca 0,5dl fløte)

Lunsj: grønn salat med squash, baby leaf salat, agurk, en cherrytomat, en reddik, noen få sukkererter, kokt skinke, egg, og oljedressing med salt og pepper på. Eller en omelett av 2 egg, halv pakke baconterninger (ca 100gram?), en god neve revet ost, sopp, squash.
Drikke: vann/farris/kaffe

Middag: Ofte grønnsaker med fløte, kjøtt av noe slag.
Eller nakkekotelett/svinekotelett/svinebiff/entrecote med champinong, løk og fløte/creme fraiche på.

Kvelds: enten et speilegg med ost og spekeskinke eller salat, evt middagsrester.

Det hender et par ganger i uka at jeg tar noen biter sukkerfri sjokolade, cloetta sin, og en halv atkinsbar i uka.

Ellers ingen brus, saft, frukt, gulrot/paprika/mais/rødbete el andre kh rike grønnsaker.

Og inntaket er stort sett på 75/20/5 med dette kostholdet. Bruker diett.no og legger inn, vurdere kveldsmat etter hvordan jeg ligger an.
Prøver å ha jevnt inntak av fett sammen med annen mat. Er jeg sulten og ikke har mat tilgjengelig tar jeg en kopp kaffe med fløteskvett i. Det stagger sulten til jeg får laget noe.

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat