|
Sv: Min vei ned med lavkarbo/ketolyse
Hei, så flott at det går så fint med deg :-) Jeg "ramlet" litt ut i løpet av helgen. Har nok trent litt mye de siste ukene, og var på fest på fredag. Var skikkelig sliten på lørdag og ble bare overmåtes fristet av litt frukt. Som ble litt frukt til, og som ble litt is og ett kakestykke.. osv..! Ramlet med andre ord skikkelig "uttpå". Vekta mi står også bom stille, og jeg må innrømme at jeg blir litt frustrert jeg også.. Som jeg sikkert har nevnt tidligere, så har jeg vært hos Sofie Hexeberg på konsultasjon. Hun sa at hvis du ikke har så mye å gå ned i vekt - bør du definitivt passe kaloriene. Selv om lavkarbo er sunt og bra for deg, opphever det ikke loven om energiforbrenning. Jo mindre du har å gå ned i vekt, - jo viktigere er det å passe kaloriene - sa hun til meg. Derfor forsøker jeg å spise skikkelig lav-karbo, men likevel ikke gå over ca 18-1900 om dagen. Synes det er ok med såpass mye siden jeg trener så mye. Men, siden vekta ikke går ned, så må jeg nok kutte enda litt til.. Vet at jeg sikkert kaster en brannfakkel inn i forumet ved å si at man skal telle kalorier, men det gjelder for de som har normal bmi og som ikke skal ned så mange kilo. Min erfaring fra tidliger lavkarbo-liv, er at apetitten regulerer seg selv, og at man ikke orker å spise så mye likevel - så derfor blir det å telle kalorier ikke nødvendig ( for de aller fleste).
Skal nå ta meg skikkelig sammen, og komme i ketose igjen. Så forsvinner godtesuget og jeg blir "meg selv" igjen.. skulle bare gått ned litt til i vekt også ... Skikkelig morsomt å følge deg her inne. Du er en stor motivasjon :-) Ha en fin kveld.
|