Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-05, 09:47   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Oda

Lurer litt på dette med styrketrening og ketose jeg. For det er vel mulig å bygge muskler når man er i ketose? Man spiser jo nok protein. Eller må man ha i seg mer karbohydrater? Jeg vet iallefall at jeg med minimalt inntak av karbohydrater blir både sterkere og får mer muskler, men jeg er jo ikke i ketose...

Ja, du bygger muskler i ketose. Så lenge du får i deg nok protein og fett er det ikke noe i veien for det. Ketosen påvirker ikke muskelbyggingen og tærer heller ikke på muskler så lenge du får i deg nok proteiner og fett. Fett er også viktig fordi fett gir kroppen beskjed om å brenne fett (og ikke muskler). Viktig med et blansert kosthold !

Spiser du lavkalori og lavfett i lengre tid vil det tære på musklene ! Du tar av, men mister muskler - det er IKKE noe lurt !