|
Sv: Matmengde
Jeg regnet over og fant ut at jeg spiste ganske mye cal. men litt spesielt da matlysten min nok har grenset til overspising en periode pga. tabletter, og ikke har kommet tilbake til normalen etter at jeg byttet. Jeg må rett og slett trene den opp igjen og da er diett.no et godt hjelpemiddel for meg for tiden. Kan legge til at jeg hadde relativt beskjeden vektnedgang et par uker før da... Jeg følger ganske intensivt med for tiden, men ligger nok som oftest over det anbefalte inntaket der inne i forhold til hvor mye jeg skal ned over hvor lang tid, men jeg har en pekepinn. Samtidig er jeg enig i at det ikke bør være nødvendig dersom du går fint ned i vekt og klarer å regulere metthetsfølelsen. Jeg har derimot verken normal sult- eller metthetsfølelse, i tillegg til at jeg spiser som trøst, for angst, for fest, av kjedsomhet og sikkert flere uvaner. Så jeg har virkelig noe å jobbe med. Ligger nå mellom 1600-1900kcal om dagen, da er jeg nok egentlig mett hele tiden, men sliter med denne fysingen...
Jeg er absolutt med i en tråd om matmengde og metthetsfølelse ja!
Synes jeg har vært flink i dag på eksamen. Hadde med MASSE mat, la det inn på diett.no og var sikkert over 3000kcal. Nøtter, ost, kjøttboller, ølpølse, cherrytomater, eggemuffins, atkinsbarer, sukkererter... Kom hjem med godt over halvparten tror jeg og ligger innenfor et fornuftig næringsinntak selv om jeg har middag igjen.
|