|
Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?
Jeg har brukt litt penger i oppstartsfasen, men har spart mye på å handle fra Iherb. Dette er jo ting man ikke nødvendigvis MÅ ha på LCHF, men jeg hadde lyst på Slik som ingredienser til å lage raw sjokolade, sukrin, fiberhusk, palmesukker, yacoon sirup, nøtter -egentlig ting jeg kunne kjøpt her hjemme også, men som altså er billigere på Iherb Har jo disse tingene i lang tid fremover -trenger nok ikke fylle på med det aller første nei 
Jeg mener matbudsjettet vårt forøvrig har gått ned etter omleggingen til LCHF. Før handlet vi så og si hver dag (småhandlet) og vi kastet alle rester. Halvfabrikata er ikke godt dagen etter og dessuten hadde vi alltid lyst på noe annet enn det vi hadde spist dagen før. Jeg brukte også mye penger på lunsj. Kjøpte baguetter/salater ute, drakk masse tine iskaffe.
Nå kaster vi ALDRI mat Maten er like god dagen etter som lunsj eller middag og det frister gjerne å spise samme mat to dager på rad Jeg handler ALDRI lunsj ute mer -har alltid med meg "rester" eller nøttescones/knekkebrød/hjemmelagd salat. Iskaffe lager jeg selv av kald kaffe og fløte + evt litt søtning og masse isbiter, men dette er ikke så ofte da jeg har lært med å drikke "voksenkaffe" med en skvett fløte i..Mmmm, like godt 
Barna og mannen spiser ikke ren LCHF, men vi bruker stort sett samme "base"; altså kjøtt, fugl eller fisk. Tilbehøret dems er gjerne ris, pasta eller potet mens mitt er grønnsaker.
|